سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم آن است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 فروردین 10

                                  

باسمه تعالی
تقارن سالگرد سی و دومین فجر انقلاب اسلامی ایران با فرار دیکتار مصر (حسنی نامبارک) را به همه آزادی خواهان و مستضعفان جهان اسلام تبریک و تهنیت عرض می کنم.

نیاز دیدم چند کلمه ای پیرامون شخصیت والای بنیانگذار انقلاب اسلامی، نابغه عرفان و حماسه و جهاد ، حضرت روح الله الموسوی الخمینی (سلام الله علیه) بنویسم که البته قلم از بیان توصیف ابعاد شخصیتی ایشان عاجز است.

شاید بتوان با ذکر چند اثر مهم از آثار بسیار زیاد انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی سلام الله علیه بتوان قطره ای از دریای عرفان حضرت روح الله را مورد بررسی قرار داد و از آن نوشید و این حقیر تنها به دو اثر مهم اشاره می کنم :
1. یکی از آثار نهضت انقلابی و الهی حضرت روح الله، بیدار کردن امت اسلام از خواب غفلت و از تخدیر اذهان و ابدان بود. یعنی آنچه که دشمنان اسلام در هدفی بلند مدت و معالیل ذلیلش همچون فرقه های صوفیه در پی تحقق آن بودند را مورد هدف قرار داد و پرچم مبارزه با رهبانیت اسلامی که یکی از شاخه های اسلام آمریکایی است را برافراشت. طبیعی است که فعالیت فرقه های صوفیه که مورد حمایت مالی و سیاسی دشمنان اسلام هستند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روزافزون شود چراکه احساس خطر کرده اند و شاهد بیداری امت اسلامی هستند.

2. یکی دیگر از آثار انقلاب حضرت روح الله (سلام الله علیه) پرورش عارف مجاهد بود نه عارفنمای ریاکار دکاندار. حضرت امام ره شهدایی پرورش دادند که با خون خود و جهاد مخلصانه در سیر و سلوک عارفانه به فنای فی الله حقیقی رسیدند نه فنای فی الله خیالاتی صوفیانه. با اطاعت از فرامین نورانی اسلام در سایه سار قرآن و عترت و پیروی از امام خود تا لحظات آخر دست از شریعت برنداشتند و با نیل به حقیقت واقعی طریقت همراه با شریعت را با شریان خون خود ممزوج نمودند تا جام شهادت را نوشیدند. صوفیه همیشه در پی آن بوده که عرفان را از جهاد جدا کند که یقینا خیانت به اسلام است. در حالیکه عرفان اسلامی توام با حماسه و روحیه مجاهدانه است. که قرآن در جایجای خود اشاره بدان دارد که فرمود : « الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ » (توبه/20) و همانا ایمان واقعی را در کنار هجرت و جهاد قرار داده است نه ایمان نمایی راهبانه صوفیانه. و این است ملاک قطبیت واقعی نه قطبیت ریاکارانه و دکاندارانه صوفیه.

ان شالله در آینده، بیشتر به مقایسه عرفان واقعی و عرفان صوفیانه خواهیم پرداخت. ..... دعایمان کنید.



  • کلمات کلیدی :
  •  نویسنده سرباز اسلام در پنج شنبه 89/11/21 و ساعت 10:43 عصر | دیدگاه دیگران()

     لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    آیا نورعلی تابنده مورد تایید امام بود؟
    سید حسن،دعایی و نورعلی تابنده
    درویش علاقمند به شهرت
    نورعلی تابنده قبل از درویشی
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی قسمت هشتم
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی قسمت هفتم
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی قسمت ششم
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی قسمت پنجم
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی (قسمت چهارم)
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی (قسمت سوم)
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی (قسمت دوم) 2
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی (قسمت دوم)
    افشای تشکیلات سیاسی فرقه گنابادی (قسمت اول)
    فرقه ای که حزب سیاسی شد
    سید حسین نصر،شهرام پازوکی و اسلام ناب آمریکایی
    [همه عناوین(103)][عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا

    معرفی وبلاگ به دوستان
    ایمیل شما:
    ایمیل دوستتان:

    ”باشگاه