• وبلاگ : نقد و بررسي تصوف و صوفيگري از نگاهي نو
  • يادداشت : نقد مولوي 2
  • نظرات : 17 خصوصي ، 7 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ائلائائائ 

    اللهم عجل لوليك الفرج

    معذرت مي خوام سخنراني 26 شهريور بود؟!

    بدون تعصب بخوانيد:

    قسمتي از سخنراني رهبر انقلاب:

    يك بخش مهمى از شعر آئينى ما مي‌تواند متوجه مسائل عرفانى و معنوى بشود. و اين هم يك درياى عظيمى است. شعر مولوى را شما ببينيد. اگر فرض كنيد كسى به ديوان شمس به خاطر زبان مخصوص و حالت مخصوصش دسترسى نداشته باشد كه خيلى از ماها دسترسى نداريم و اگر آن را كسى يك قدرى دوردست بداند، مثنوى، مثنوى؛ كه خودش مي‌گويد: و هو اصول اصول اصول الدين. واقعاً اعتقاد من هم همين است. يك وقتى مرحوم آقاى مطهرى از من پرسيدند نظر شما راجع به مثنوى چيست، همين را گفتم. گفتم به نظر من مثنوى همين است كه خودش گفته: و هو اصول ... . ايشان گفت كاملاً درست است، من هم عقيده‏ام همين است. البته در مورد حافظ يك مقدار با هم اختلاف عقيده داشتيم.

    من ميخوام به شما فقط اين مطلب را تذکر بدم که هيچ کسي معصوم نيست مگر همان ذوات مقدسه عليهم السلام

    بدانيم که معيار فقط امام زمان عليه السلام است و قرآن نه هيچ کس ديگه؟!

    هر کس بر مطابق آنها حرف زد قبول مي كنيم و گرنه . . .؟!!!!!

    پاسخ

    با سلام بر شما دوست عزيز. از اينكه اينقدر دقت به خرج داديد ممنونم. بنده با تحقيق در بيانات مقام معظم رهبري به اين بيان ايشان هم برخوردم و از شما متشكرم. حال بايد چند نكته را به شما عرض كنم. اولا هيچ كدام از ما معتقد نيستيم كه مراجع عظام معصوم هستند و بنده هم معتقد نيستم كه رهبر معظم انقلاب معصوم است چراكه فقط چهارده معصوم و انبياء الهي معصومند.دوما ما در مورد مولوي نمي گوييم كه تمام كتاب مثنوي خط به خطش كاملا منحرف و با اشكال است بلكه در آن بعضي شعر هاي حكيمانه هم وجود دارد و به قول امام علي عليه السلام : خذ الحكمه و لو من اهل النفاق. يعني كلام حكمت آميز را از منافقان و كفار هم كه شده اخذ كنيد و استفاده نماييد. لذا در مثنوي حكمت هايي هم وجود دارد ولي همه آن مورد تاييد ما نيست چراكه در آن شعر هاي منحرف هم وجود دارد. لذا مي توان گفتار رهبر را از اين باب توجيه نمود ولي با همه اين احوال بنده از شما متشكرم كه اين مسئله را روشن نموديد. سوما اثبات شي نفي ماعدا نمي كند يعني، اينكه رهبر بالفرض تمام مثنوي را تاييد كند (كه اين از كلامشان معلوم نمي شود)به اين معنا نيست كه يشان نعوذبالله تمايل به صوفيان دارند و يا مولوي را كاملا قبول داشته باشند. ببينيد... به عنوان مثال فوكوياما نظريه پرداز آمريكايي در مورد شيعه كلام هاي بجايي زده است و قضاوت درستي مي كند و شيعه را به عنوان يك دين پويا اعتراف مي كند. حال آيا مي توان گفت كه فوكوياما چون كافر است پس اين حرفش هم غلط است؟ پس اينكه ما از بعضي اشعار مولوي استفاده مي كنيم از باب روايت حضرت امير است.(يعني حرف درست را بگير و حرف غلط را رها كن)چهارما شايد رهبر در مقام خاصي بوده اند كه اين كلام را گفته اند يعني براي اينكه بتوانند شاعران ايران را به سوي سرودن شعرهاي ديني و عرفاني سوق دهند از اين كلام استفاده كرده اند. با همه اين حرفها بنده و هيچ كس ديگر از پيروان خط امام رهبري معتقد نيستيم كه ايشان معصوم هستند اما مي توانيم ادعا كنيم كه تالي تلو عصمت باشند.متشكرم
    + ئلئلائلا 

    اللهم عجل لوليك الفرج

    سلام

    من تشكر و قدر داني مي كنم از تو دوست عزيزم كه اينگونه در شرايط سخت فعلي اقدام به دفاع از مكتب اهل البيت عليهم السلام كردي.

    اما يه سوال كه نه بلكه يه تذكر مي خوام به شما بدم و آن اينكه نظر رهبر انقلاب در مورد ملا محمد بلخي را خوانده ايد ؟

    اگر نخوانده ايد نظر شما را جلب مي كنم به سخنراني ايشان در 18 شهريور 1387 در ماه رمضان كه ايشان با زبان روزه اين حرف را زده است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بهتر است با احتياط تر عمل كنيد؟!

    پاسخ

    منتظر نظر بنده هم باشيد

    سلام محمد جان

    در محاكمه 6 مقاله جديد شما منتشر شد .

    موفق باشي

    محمود قوچاني

    + دوستدار مولوي 
    مولوي خود از منتقدان راستين انحرافات بعضي از صوفيه بوده است.من نقد شما را درباره بعضي از صوفيه مي پذيرم ولي مولوي فرق دارد.البته ما هيچوقت مولوي را در عرض اهل بيت صلوات الله عليهم نمي گذاريم.انها عارفتر از مولوي بودند ولي مولوي هم شان بالايي در عرفان دارد
    پاسخ

    شما عرفان را چه معنا مي کنيد؟
    + دوستدار مولوي 

    دوست عزيز مولوي حنفي بوده است و فقاعي در مذاهب اهل سنت مباح.مولوي كه شيعه نبوده كه كارش حرام باشد چون در شيعه فقاع حرام است.مولوي دوستدار امام علي ع بوده است و گفته است از علي اموز اخلاص عمل.او خوب سني هم بوده و بنابراين به ابوبكر و عمر هم ارادت داشته.مولوي اهل سماع هم بوده و سماع غير از رقص است.ثمرات سماع را مي توان در اشعار عرفانيش ديد.

    پاسخ

    پس چرا به شيعيان مي چسبانيدش؟فقاع در بين مسلمين حرام شرعي است و اين بدعت است که فقاع حلال است