درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

در مورد اين شعر مولانا که فرمود :

هر کرا اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند

و همچنين خرق عادت :

بايد بگويم نگاه انتقاد آميز شما بسيار قابل احترام است و همين نگاه هاي شماست که باعث ميشود سالک راه حق با ديد بازتري به مسائل نگاه کند . وليکن اينرا هم بدانيد کار اينجور افراد که سيخ ميخورند و در چشم فرو ميکنند ، تا همينجا بيشتر نيست و چون چيزي بيشتر براي اراءه ندارند چنين ميکنند . وگرنه درويشي و بردن نام مولا دروني صاف و آکنده از هر گونه تعين و نفسانياتيست .

به نظر شما آيا ژنج انگشت دست هم كه از يك بدن هستند با هم يك شكلند ؟ مسلماً خير

اگر شما نديده و نشنيده باشيد كرامات بزرگان همين زمان خودمان را آيا گناه آنهاست ؟

مسلماً خير . چون شما به ستيزه جويي با آنان بر آمده ايد نميتوانيد همسنخ آنان شويد .

دفتر صوفي سواد و حرف نيست

جز دل اسژيد همچون برف نيست

زاد دانشمند آثار قلم

زاد صوفي چيست انوار قدم

يا علي : سري هم به ما بزنيد اگر ميخواهيد بدانيد درويشان واقعي كه هستند و چه ميگويند .

پاسخ

اينكه فرموديد بردن نام مولا دل صاف مي خواهد حرف بجايي است كه انشاء‏الله براي دهن پر كردن و ظاهر سازي نبوده باشد. اما اينكه فرموديد كرامت بايد نكته اي به عرضتان برسانم كه شايد شما مطلب بنده را خوب مطالعه نفرموده ايد. در بحث تفاوت عرفان و تصوف بنده اذعان داشتم كه اولا كرامت را بايد تعريف كرد تا با خوارق عادت كه نتيجه رياضت هاي حرام است خلط نشود. در بين عرافي شيعه كرامت زياد بوده و شكي درش نيست ولي آيا صاحبان كرامت در فقها و علما و عرفاي شيعه با كرامات خود دكان سازي كرده اند و مردم را به سوي خود خواند ه اند؟ متاسفانه آچه به عنوان كرامت در ميان عرافي صوفيه مطرح شده است حال يا از سوي خودشان يا ديگران ملعبه دكان سازي شده است يعني آنچه كه در ميان عرفاي صوفيه ديده مي شود اين است كه مي خواهند با ارائه به اصطلاح كرامت مردم را به سوي خود بخوانند نه به سوي خدا در حاليكه اين درست نيست بلكه صاحبان كرامت واقعي اهل رياكاري و دوز و كلك و فريب مردم نيستند. نمونه عارف واقعي امام خميني است كه همه را به سوي خدا خواند نه خود با اين كه داراي درجات رفيعه بودند و يا همين آيت الله بهجت كه حجت بر مردم بر روي زمين بودند. خلاصتا رياضت نتيجه اش در دار دنيا ديده مي شود چه مرتاض مسلمان و چه كافر. الآن مرتاض هايي در هندوستان هستند كه در كرامت مصطلح شما حرف اول را مي زنند ولي آيا آنها بر حقند؟