سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جلای این دلها ذکر خدا و تلاوت قرآناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: جمعه 103 فروردین 31

                                  

یکی از دراویش در یکی از وبلاگها  سعی کرده با نوشتن برخی مطالب سست به خوانندگان القا کند که نورعلی تابنده مورد تایید نظام و حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بوده است

وی نوشته:

متصدیان این سایتها غافلند از اینکه حضرت آقای حاج دکتر نور علی تابنده (مجذوبعلیشاه) در دوران حیات آیت الله خمینی از ارکان مدیریتی این نظام بوده و سالها به عنوان معاون وزارت ارشاد ،معاون وزارت دادگستری و عضویت در هیات امنا و مدیریت سازمان حج و زیارت به ملت ایران خدمت کرده اند .

پاسخ وبلاگ خرقه:

نورعلی تابنده عضو نهضت آزادی بوده و در دولت موقت بازرگان مدت کوتاهی سمتهای مذکور را داشته اند اما در پی مخالفت های نهضت آزادی با اندیشه های انقلاب و امام دولت موقت سقوط کرد و آقای تابنده نیز از آن پس مانند رهبران خود در جبهه ملی و نهضت آزادی به مخالفت با نظام اسلامی پرداخت.

برای شناخت بهتر تابنده و اعضای نهضت آزادی نظرات عارف بزرگ حضرت روح الله را برای شما می نویسم:

نظرات حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در مورد نهضت آزادی:

نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند ؛ و ضرر آنها، به اعتبار آن که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است نهضت آزادی” و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی الموالی امیر المومنین را در نصب ولایت و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی بر خلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را نعوذ بالله- تخطئه ، بلکه مرتد بدانند! و یا آن که همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم بر خلاف ضرورت اسلام است.
نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند (روح الله الموسوی الخمینی 30 بهمن 1366)

ایشان در جایی دیگر نیز می فرمایند:

«... قضیه طرح آنکه مجلس خبرگان منحل بشود که در زمان دولت موقت مطرح شد، بعد هم معلوم شد که اساسش از امیر انتظام بود و آن مسائل آن وقت. آمدند آقایان پیش ما، همین آقایان بازرگان و رفقایش، و گفتند، خیال داریم این مجلس را منحلش کنیم. من گفتم، شما چکاره هستید اصلش که می‌خواهید این کار را بکنید؟ شما چه سمتی دارید که بتوانید مجلس را منحل کنید؟ پاشید، بروید سراغ کارتان وقتی دیدند محکم است مسئله، کنار رفتند»(در جستجوی راه امام از کلام امام، دفتر پنجم، صص 74ـ73)

حال تصاویری از آقای تابنده را با هم ببینیم:



منبع : خرقه پشمینه



  • کلمات کلیدی :
  •  نویسنده سرباز اسلام در شنبه 90/11/8 و ساعت 12:16 صبح | دیدگاه دیگران()

     لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    آیا نورعلی تابنده مورد تایید امام بود؟
    سید حسن،دعایی و نورعلی تابنده
    درویش علاقمند به شهرت
    نورعلی تابنده قبل از درویشی
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی قسمت هشتم
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی قسمت هفتم
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی قسمت ششم
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی قسمت پنجم
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی (قسمت چهارم)
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی (قسمت سوم)
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی (قسمت دوم) 2
    سیستم تشکیلاتی فرقه گنابادی (قسمت دوم)
    افشای تشکیلات سیاسی فرقه گنابادی (قسمت اول)
    فرقه ای که حزب سیاسی شد
    سید حسین نصر،شهرام پازوکی و اسلام ناب آمریکایی
    [همه عناوین(103)][عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا

    معرفی وبلاگ به دوستان
    ایمیل شما:
    ایمیل دوستتان:

    ”باشگاه